أخر الاخبار

رواية حب معقد الفصل الثالث 3 بقلم سلسبيل محمود

 

رواية حب معقد الفصل الثالث 3 بقلم سلسبيل محمود

رواية حب معقد الفصل الثالث 3 


- اية الشنط دي انتي رايحه فين؟
= همشي و اسيب البيت
- مين سمحلك ب ده! ، انتي غلطانه وكمان هبت منك وعايزه تمشي؟
بص بنظرة سريعة على هدي و لكن استغرب من شكلها: ماما مالك! ماما ؟؟؟؟
"مكنتش بترد و نفسها بيروح ليلي لفت وشافت شكلها واتخضت فا سابت الشنط بقلق و قربت و بصت عليها"
" آسر جري بسرعه يدوس على قلبها و يحاول يفوقها و كل حاجه كانت بتسود قدام ليلي " 
" الموضوع انتهي فالمستشفي ليلي كانت برا مش عارفه تعمل اية و آسر مع هدي فالاوضه ومر*عوب عليها لحد ما الدكتور طمنه وقاله يخرج يسبها ترتاح شوية وبعدين هتخرج.." 



*************************
صلي على محمد 🩷
ليلي سألت بقلق و حزن: هي كويسة؟ 
= انا عايز افهم حصل اية عملتي لها اية؟؟
- شدينا مع بعض انا الغلطانة
" كنت مستغرب اعترافها بالغلط وانها سبب تعبها لكن مقدرتش تعترف انها غلط لما كد*بت عليا! هي ليه كد*بت عليا! ليه كانت بتزو*غ؟ " 
= قولتلها اية عمل فيها كده انطقي! 
- اني ماشية و اني تعبت من معاملتها معايا ومحدش هيبقي مسؤل عني بعد كدا 
= انتي فاكرة ان دي لعبة ؟ يعني اية محدش هيبقي مسؤل عنك اصلا و يعني اية تلمي حاجتك وتمشي انا مش عارف انتي جايبه الجرأءه دي منين وازاي تكلميها بطريقة تتعبها بالشكل ده
- انا مكنتش اعرف ان كل ده هيحصل مكنتش اعرف اني تفرق معاها اني امشي لدرجه انها تتعب كدا 
آسر بغض"ب مكت*وم: اديكي عرفتي
- اعتقد تطمن على عمتو افضل دلوقتي و تسيبك مني وانا مش قادرة اتكلم خلاص
" كانت بتقفل كلام و بتردهالي ماما فاقت و طلبت مني انادي ليلي قبل اي حاجه كنا احنا التلاتة فالاوضة " 
- حمدلله على السلامة يا عمتو.
= متزعليش مني يا ليلي 
آسر كان متفاجئ امه الى بتصالحها؟ 
- هي السبب ان انتي كده وبتقولي لها متزعلش؟
= آسر لو سمحت سبني اتكلم 
" بصت ل ليلي الى كانت ساكته ومكسو*فه من الموقف "
- انا كنت قا*سيه عليكي من خو*في يا ليلي لما امك ما*تت كنتي جبا*نه و خا*يفه من كل حاجه ومش عايزه غيرها كنت بفكر هتعملي اية مع الدنيا؟ هتواجهي ازاي وانتي مكس*ورة كده؟ فضلت اجيبك و اوديكي لحد ما آسر كبر وبقي هو الى معاكي علطول وعشان ربيتك و عرفاكي كنت عارفه انك طيبه و خا*يفه يضحك عليكي او تتجر*حي فا كنت دايما بخليكي قدام عيني عشان اطمن لانك أمانة عمري ما كر*هتك يا ليلي



سكت و ليلي بصتلها بند*م شد'يد ودموعها نزلت: انا اسفة مكنتش اقصد اتعصب كده ولا اقول الى قولته انا عارفة ان حضرتك ربتيني 
بدأ صوت عياطها يظهر فالكلام: مكنش مفروض عليكي تعملي ده لكن ربتيني و فالنهايه انا الى مد*يونه ليكي لكن انا مش هقدر اقعد فالبيت تاني خلاص ، يمكن مكنش قصدك تجرحيني او تحبس*يني وكنتي خا*يفه عليا لكن بسبب الطريقة دي انا كذ*بت وكنت بدأت اتحول لشخص غريب و وحش عشان كدا محتاجه اكون لوحدي فترة عشان افضل زي مانا ومبقاش وحشة زي ما آسر شاف ده 
هدي وعيونها مدمعه: يعني اية ؟ بتتكلمي عن اية بالظبط
ليلي مقدرتش تحكي لأنها مجر*وحه من اسر: هو اكيد هيفهم حضرتك بعدين ويحكيلك الى حصل بعد اذنك 
" انسحبت ليلي بره المستشفي وهي بتمسح دموعها و بتحاول تهدي رجعت بيت امها و اول ما فتحت الباب الذكريات بدأت تهاجمها ليلي اتربت فالبيت ده 12 سنه يعني يمكن نص عمرها لحد ما عيلتها اتفككت! امها ما*تت و ابوها كان وقتها كان جايله شغل بره فا سافر و سابها لعمتها الى يعتبر ربتها نص عمرها التاني " 
" كانت بتبص عالصور الى عليها تراب لكن خفيف لأنها كانت بتدفع لواحده كل شهر تروح تنضف بيت امها من غير ما تعرف حد عشان الشقة دي بالنسبالها الذكريات الوحيده الى ليها مع امها "
"وقفت عند صورة معينه كانت في بلكونة البيت قاعده بترسم لوحدها بروقان افتكرت ان امها الى صورتها الصورة دي لأنها كانت بترا*قبها"
- وحشتيني اوي يا ماما ياريتك جمبي دلوقتي انا محتجاكي اوي محدش فهم حالتي محدش كان فاهمني وعارف يتعامل معايا غيرك 
" ليلي موبايلها رن واتفاجئت انوه رقم بره مصر ردت بسرعه وقالت بضعف "
- بابا؟؟ 
= ليلي انتي فين ؟ 



- انا.. انا مشيت من عند عمتو زي ما قولت لحضرتك و في شقة ماما دلوقتي
= اية حركات العيال دي ! وهدي مش بترد ليه ؟؟
ليلي مكنتش عارفة تقوله اية: معرفش ، انا مش عايزه اقعد معاهم
- يعني اية مينفعش تعيشي لوحدك انا مش هبقي مطمن عليكي كده 
ليلي ضحكت بسخر*يه: وقبل كدا كنت مطمن فاكرني كويسه يعني و فرحانه بحياتي؟ وحضرتك بتكلمني كل شهر مره تقريبا 
= هنتناقش تاني فالموضوع ده ؟ انا بكون مشغول يحببتي! ارجعي لعمتك يا ليلي وبلاش حركات العيال دي انتي كبيره وعاقلة
- مش هرجع يا بابا اسفة 
= ليلي انا قولت ترجعي فاهمه؟؟ انا هكلمها وافهم في اية ولحد ما يحصل تسمعي كلامي 
" قفل معاها و كانت مصممه على قراراها وانها مش هترجع بدأت تنضف اوضة تنام فيها والحمام و المطبخ و بعتت للبنت تجلها الصبح ينضفوا باقي الشقة سوا " 
****************************
ادعولي ربنا يوفقني ♥️
- حمد لله على السلامة يا ماما نورتي البيت
= اقعد قدامي
- خير يا ماما ؟ 
= اتفضل فهمني حصل اية عملت حاجه ل ليلي؟
- ماما هي الغلطانه
= احكيلي.
"آسر حكلها كل حاجه بالتفصيل الممل و هدي بدأت تفهم ولكن مش بشكل كامل"
- انت ازاي تقولها كده ؟ و ازاي تعاملها كده اصلا جرالك اية 
= حضرتك هتغلطيني وانا كنت متعصب بسبب انها كد*بت و كانت هتودي نفسها فطريق مش تمام وهي بتروح تقعد لوحدها وانا مش فاهم ليه ؟ و اهو واحد ملوش لازمه عشان بيعدي حدوده معاها لولا لحقتها! كان حصل اية دلوقتي ؟
- كان مفروض تسمعها وافهم مراحتش الكلية ليه!
= مقدرتش! انا كنت فحالة غريبة مقدرتش اسيطر على نفسي 
- حصل اية؟ ده انت كنت بتعاند معايا عشان خاطرها 
= حصل اني مش فاهم اصلا اية الى حصلي لما شوفتها بتتعرض للخطر و حصل اني زعلان اوي ، زعلان اوي يا ماما انها خبت عليا انا.. يعني لو هتخبي عليا هتقول لمين!؟
هدي طبطبت على ضهره: كلمها او لاء انت لازم تروحلها و توعدني ترجعها كمان محمد كلمني و انا قولتله ان ده سوء تفاهم وانها هترجع و انهارده يا آسر ليلي ملهاش غيرنا و لازم نبقي جمبها لأن مو*ت انها مأثر عليها



- مش هترضي تسمعني ولا هترضي تيجي 
= ومالو تحاول افضل حاول مش شايف انك غلطان برضو؟
- حاضر.
**************************
استغفرالله العظيم 🩷
" ليلي كانت جعانة جدا خدت المفتاح و نزلت بخو*ف للشارع لكن مش مبينه لقت سوبر ماركت اشترت من اكل و بعدين رجعت بسرعه اول ما دخلت اتنفست بهدوء و ابتسمت 
- محصلش حاجه الحمد الله الموضوع هيبقي صعب فالأول بس لكن بعد كدا هتعود وهبقي قوية ايوه مش هخا*ف من اي حاجه هخا*ف من اية اصلا
الباب خبط وهي اتنفضت من مكانها 
ليلي اتكلمت بقلق: حرا*مي اها اكيد حر*امي هو مين يعرف ان في حد هنا عشان يخبط عليا لازم ابلغ بسرعه موبايلي فين موبايلي 
مسكت موبايلها فعلا و ايدها بتتر*عش و كتبت رقم البلو*ليس و قربت صباعها من الاتصال عشان لو حصل حاطه تدوس بسرعه
الباب خبط مره كمان وهي ردت بخو"ف
- مين ؟ 
= انا
- انا كده عرفت يعني مين انت ؟؟!!! حرا*مي غب*ي اكيد.
= انا اسر! 
يتبع..
حب_مُعقد 3

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -